آشناترین تداعی مفهومی از پنالتی ، ضربات پنالتی در مسابقات فوتبال است . محوطه 18 قدم در فوتبال را با نام محوطه جریمه هم می شناسند . معنی پنالتی هم مترادف با جریمه است . از همین رو ، خطاهایی که در این محوطه انجام شود ، منجر به جریمه کردن بازیکن و تیم خاطی خواهد شد .
وب سایت ها هم می توانند از سوی گوگل جریمه شوند که اصطلاحاً تحت عنوان پنالتی از آن یاد می شود . همانطور که لیستی از خطاها که مشمول ضربه پنالتی در فوتبال می شوند ، در گوگل هم تعدادی از نقص و ها و تخلفات ، مشغول پنالتی گوگل می شوند . پنالتی گوگل ، حذف سایت از نمایش در نتایج جستجوی گوگل را به همراه دارد . این حذف می تواند در صفحه ، صفحات و یا اساساً کل وب سایت رخ دهد . سایت هایی که محتوای بی ارزش یا هرزنامه یا به اصطلاح رایج اسپم / spam تولید کنند ، مورد غضب استانداردهای جهان شمول گوگل واقع می شوند . این حذف می تواند تلاش هایی که برای بالا آمدن سایت در صفحات گوگل شده را بر باد دهد .
پیش تر ، گوگل بسیار سختگیر تر بود و به صورت برگشت ناپذیر ، سایت را کلاً از جستجوی گوگل حذف می کرد . اکنون پس از آفرینش الگوریتم های گوگل پنگوئن ( آوریل 2012 ) و گوگل پاندا ( فوریه 2011 ) ، وضعیت کمی بهتر شده و سایت هایی که اسپم می شوند ، شانس مجدد حضور در رتبه های بالای جستجو را دارند .
به طور کلی ، پنالتی سایت را می توان مشتمل بر دو نوع دانست . تنبیه در سطح کلمات کلیدی که می تواند رتبه کلمه کلیدی فهرسته شده در گوگل / indexed keyword را با نمره منفی و سقوط مواجه کند . نوع دیگر پنالایز / penalize ، جریمه در سطح دامنه است که از نوع پیشین آن به مراتب خطرناک تر و دارای اثر منفی عمیق تری است .
در این مقاله که از سلسله مقالات گوگل داده پردازان زانتکس می باشد ، به ذکر فهرستی از مواردی که می تواند سبب پنالتی سایت در گوگل و اسپم تشخیص داده شدن آن بشود ، می پردازیم :
به کارگیری اسکریپت های و نرم افزارهای مخرب ( از نظر گوگل ) در سایت
تغییرات مکرر و زیاد در آدرس دامنه سایت ( آسیب های ناشی از این تغییر ، تنها یک بار قابل جبران است )
کپی کردن مطالب از سایت های دیگر ( چه به صورت دستی و چه به وسیله ربات ها )
عدم رعایت قوانین کپی رایت ، مشروط به شکایت ناشر مبنی بر نقض حقوق نشر
اشتباه در پارامترهایی از سایت مانند پارامترهای txt
تغییرات زیاد در آدرس مطالب سایت ، تغییرات زیاد در متاتگ ها ، تغییرات زیاد در قالب سایت ، تغیییرات زیاد در عنوان سایت و در نهایت تغییرات زیاد در پیکربندی وب سایت
خرید لینک / back link از سایت هایی که لینک های خروجی فالو زیاد و نامرتبطی روی صفحه اصلی خود دارند
گرفتن لینک از سایت های اسپم و صفحات بلاک شده سایت ها
وجود پاپاپ ها / popups که عموماً مخاطب را به صفحه ای ناخواسته هدایت می کنند
و ...
از نظر کارشناسان ، دلایل گوناگونی برای پنالتی شدن وب سایت ها وجود دارد که بر سر کیفیت و صحت آن ها ، تردید وجود دارد و هر کس بر اساس نظارت ، خود ، موردی به فهرست مذکور اضافه می کند . از این رو ، توجه داشته باشید آنچه برشمرده شد ، داعیه بیان کامل و بی نقص مطلب را ندارد .
اما در دست مقابل ، راه هایی برای خروج از پنالتی گوگل هم وجود دارد . هرچند که ممکن است دشوار و زمان بر باشد . در اینجا مختصراً به شرح مواردی برای خارج شدن از پنالتی گوگل می پردازیم :
عدم کپی مطالب وب سایت
حذف لینک های خروجی غیر قانونی سایت
حذف لینک های کیفیت پایین و عدم خرید لینک
استفاده از ابزارهایی مانند google webmaster tools , majestic , ahrefs , majestic seo , open site explorer ، برای تشخیص لینک های ورودی بی ارزش
و ...
پس از انجام موارد فوق ، شما باید از طریق گوگل وبمستر تولز ، درخواست تجدید نظر یا reconsideration بدهید و به نوعی سایت خود را دوباره به گوگل معرفی کنید .
پس از انجام موفق موارد مذکور ، باید منتظر ماند و دید که سرنوشت وب سایت در تعامل با گوگل به چه شکل رقم خواهد خورد .
تعدادی از افراد چنین استدلال می کنند که چون در گوگل وب مستر اخطاری دریافت نکرده اند ، لذا دچار پنالتی نشده اند و با خیال راحت ادامه می دهند ؛ اما این تصور می تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد .
با احترام به وقتی که برای کسب آگاهی صرف می کنید ، امیدواریم این مقاله پنالتی گوگل و راهکارهای برون رفت و رفع پنالتی گوگل بتواند برای شما خواننده گرامی مفید واقع شود .
© تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه برای داده پردازان زانتٌکس حفوظ است.