سئو صفحات موبایل – مفهوم AMP
سئو صفحات موبایل – مفهوم AMP

مدت هاست که کاربران اینترنت ، گوشی های همراه یا همان موبایل ها را به ابزار مورد علاقه یا ترجیح خود برای مرور صفحات وب و تعامل با اینترنت انتخاب کرده اند .

توجه کسانی که سئو برای آن ها مهم است را به این نکته جلب می کنیم که سئو صفحات نسخه موبایل وب سایت ها ، لزوماً از اولویتی نسبت به سایر روش ها برخوردار نیست اما به صورت کلی با توجه به افزایش حجم استفاده از موبایل ها برای جستجو و سایر موارد به وسیله موبایل ، چاره ای جز گردن نهاد به آنچه برای گوگل مهم است ، نیست .

AMP نام اختصاری accelerated mobile pages به معنای صفحات شتاب یافته موبایلی یا صفحات سریع موبایلی می باشد . طبق رویه معمول ، آنچه که گوگل در ابزار وب مسترها یا همان google webmaster tools به آن می پردازد ، یعنی برایش بسیار مهم و حیاتی است و بنا دارد تا در آینده میزان بیشتری از تاثیر را در آن زمینه از آن ابزار در نتایج جستجو اعمال کند .

از این رو ، حیاتی است که سایت ها ، استانداردهای صفحات موبایل یا استانداردهای نسخه موبایل را رعایت کنند .

از جمله این استاندارد ها این است که بسیاری از مواردی که در صفحات وب به کار گرفته می شود ، نیازی نیست در نسخه موبایل به کار گرفته شود . به عنوان مثال ، java script  در صفحات AMP حذف می شوند و استفاده از همه تگ ها مجاز نیست و تک های خاصی از HTML به کار گرفته می شود . در بیانی کلی مناسب نیست که از کدهایی که حجم صفحات را افزایش می دهند استفاده شود تا کاربری آسان و سریعتری برای کاربر موبایل هنگام مرور صفحات وب رقم بخورد .

گوگل آنچه در این باره لازم است را در قالب یک open source framework یا یک فریم ورک متن باز فراهم آورده است . لذا هماهنگ شدن با این تغییرات آسان است و کار دشواری نیست .

اگر صاحبان وب سایت ها و برنامه نویسان از این تغییر چشم بپوشند ، با توجه به گسترش روز افزون استفاده از وب موبایل ، مقادیر قابل توجهی از بازدید و حضور در نتیج جستجو را از دست خواهند داد .

ضمن تشکر از این که زمان ارزشمند خود را صرف مطالعه این مقاله سئو در سایت داده پردازان زانتکس نمودید ، خواهشمند است چنانچه موردی جهت افزودن بر بار علمی و غنای کیفی این مطلب به نظر شما رسید ، حتماً آن را با ما در میان بگزارید .