دنیا هر روز با حجم انبوهی از اخبار و تحولات روبروست که به اشکال گوناگون انتشار پیدا می کنند . افراد به دنبال سلایق و علایق خود هستند و به دنبال محتوای مورد علاقه می روند . اگر در میان این تلاش ها برای رسیدن به این محتواها مواجه با مواردی بشوند که ناخواسته و بدون اراده آن ها برایشان نمایش داده شده است ، فضای این گشت و گذار که همان اینترنت و به طور مشخص گوگل است ، فضایی غیر قابل تحمل خواهد شد .
در این بین ، ابزار محقق کننده جستجو ها برای افراد ، رسالت و اهدافی برای خود متصور اند . به طور مشخص گوگل برای خود قوانینی دارد و در این قوانین بر حفظ حریم شخصی کاربران تاکید شده است . تاکید بر این که حریم انتخابی کاربران مصون از تعرض محتوایی باقی بماند ، سبب شده است تا گوگل هم مانند هر موتور جستجوی دیگر به مقابله با راه های گریز از قوانین موتور جستجو ها بپردازد که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت .
اصطلاحات سئو سفید و سئو سیاه ، برخاسته از هکرهای کلاه سفید و هکرهای کلاه سیاه می باشد . هکرهای کلاه سیاه ، برای سود شخصی و با نیت های غیر اخلاقی ، اقدام به نفوذ در سیستم ها می کنند . در دست مقابل ، هکرهای کلاه سفید به شکل هدفمند ، به سازمان ها خدمات ارائه می کنند ؛ به این شکل که با دریافت حقوق ، نسبت به شناسایی نقاط ضعف سیستم هایی که در خدمت آن ها هستند اقدام می کنند . در واقع ما در بحث سئو سیاه و سئو سفید هم تقریباً با مفاهیم مشابه آنچه ذکر شد روبرو هستیم . عده ای از کسانی که بر وب و مفاهیم مرتبط تسلط دارند ، به دور زدن مسیرهایی که گوگل ترسیم کرده روی می آورند و می خواهند با فریب دادن گوگل ، سبب اشتباه کردن این موتور جستجو بشوند و بتوانند با این مجموعه راهکارهای فریبنده ، گوگل را مجبور نمایند تا نتایجی را نشان دهد که لزوماً محتوایی که کاربر به دنبال آن است را معرفی نمی کند . این دسته را سئو کاران سیاه یا در کل کارشان را سئو سیاه می نامند . عده ای از وبمستران و فعالان سئو هم که به سئوکار مشهوراند ، در راستای قوانین و قواعد گوگل گام بر می دارند و بهینه سازی را با رعایت اصول گوگل انجام می دهند که بهتر است آنان را سئوکاران سفید یا در کل کارشان را سئو سفید بنامیم .
نکته جالبی وجود دارد و آن این است که سه الگوریتمی که گوگل به منظور پاکسازی وب از محتوای اسپم آن ها را ساخت و به نوعی قصد تفکیک سئو کلاه سیاه از سئو کلاه سفید یا همان تفکیک سئو سیاه از سئو سفید را داشت ، به نام حیواناتی نامگذاری شده است که رنگ بدنشان سیاه و سفید است . هم پنگوئن هم گورخر و هم خرس پاندا ، سیاه و سفید هستند و از این رو گوگل انتخاب هوشمندانه ای در نامگذاری داشته است . هرچند که این رویه نامگذاری را در سایر الگوریتم های گوگل نیز میتوان دید اما این سه انتخاب از این حیث برجسته ترند .
در این مقاله سئو یا مقاله طراحی سایت ، کوشش شد تا مخاطب با مفهوم سئو سفید و مفهوم سئو سیاه آشنا شود . ضمن قدردانی از این که زمان خود را برای مطالعه و کسب آگاهی در وب سایت داده پردازان زانتکس صرف کردید ، از شما خواهشمندیم در صورت امکان ، با ارائه نظرات سازنده خود ، ما را در بهبود کیفی مقالات منتشر شده در زمینه طراحی سایت یاری کنید .
© تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه برای داده پردازان زانتٌکس حفوظ است.