پیش از آن که بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که بک لینک بخریم یا نخریم ، پس از ذکر مقدمه ، از ویژگی های خرید بک لینک خواهیم گفت .
به طور مشخص می خواهیم به این بپردازیم خرید بک لینک از نظر گوگل چگونه است . در واقع استانداردهای گوگل نه این که دوگانه باشند اما از ثبات قطعی برخوردار نیستند و ممکن است در طول زمان ، معیارهای ارزیابی خود را تغییر دهند . موضوع بک لینک ، یکی از مواردی است که همواره گوگل با آن مواجه بوده است . گوگل به صورت ذاتی با بک لینک مشکل ندارد و البته آن را مفید ارزیابی می کند اما با خرید و فروش بک لینک بسیار مشکل دارد ؛ آن هم از این رو که با بالا آمدن وب سایت در نتایج جستجو ، ممکن است نتایج اشتباه به کاربر نمایش داده شود . گوگل چه بخواهد و چه نخواهد ، دیگر با سایت های اسپم مواجه نیست بلکه با محتوای اسپم روبروست . تشخیص محتوای اسپم برای گوگل به مراتب دشوارتر از سایت اسپم است . علت آن است که با لینک شدن یک سایت فرضی در سایت های نامرتبط ، اشتباهات ربات های گوگل افزایش می یابد این موضوع اصلاً خوشایند گوگل نیست که با نمایش نتایج اشتباه ، کاربران خود را ناراضی کند .
خرید بک لینک تنها در صورتی مفید واقع می شود که سایت هایی برای لینک شدن انتخاب شوند که در درجه اول دارای رتبه های مناسب و بالا به واسطه بازدید زیاد باشند . دوم این که دارای ارتباط موضوعی با وب سایت مفروض باشند . سوم هم این که دارای تعداد زیاد لینک ، خصوصاً لینک سایت های دیگر در صفحه اصلی نباشند .
پس ما اینجا با موضوع کیفیت بک لینک مواجه هستیم که نباید با سایت های دارای رتبه های پایین ، وارد مراودات بک لینکی شد . در دست دیگر ، ترجیح مرجح آن است که حتماً ارتباط موضوعی و محتوایی بین دو وب سایت برقرار باشد . این که یک سایت به واسطه تعداد زیاد تبادل لینک ، دارای رنک بالا در گوگل باشد ، مقطعی است و در طول زمان ، ماندگار نخواهد بود . یعنی باید دور سایت های تبلیغاتی دارای محتوای افراطی در لینک ها و . . . را خط کشید .
در پرداختن به موضوع دیگر ، باید این نکته را مد نظر داشت که گوگل بدون اعلام قبلی ، سایت ها را از نتایج جستجو حدف می کند . عده ای بر این باورند که به واسطه عدم اعلام پنالتی در گوگل وب مستر تولز ، هنوز مورد غضب گوگل قرار نگرفته اند ؛ ولی واقعیت آن است که گوگل پنالتی به صورت چراغ خاموش و بی سر و صدا رخ می دهد .
هدف از اشاره به محتوای پاراگراف بالا آن بود که بگوییم وضعیت در دنیای بک لینک ها هم به همین صورت است . به طور قطعی نمی توان گفت که یک بک لینک مفید واقع شده است یا نه .
همواره به مشتریان طراحی سایت داده پردازان زانتکی گوشزد کرده ایم که نتیجیه گیری از طراحی سایت یک روند است و یک اتفاق نیست که به یکباره رخ دهد . سایت ها پس از ساخت ، در طول زمان ، ارزش های خود را اثبات خواهند کرد . این موضوع از این طریق به خرید بک لینک مرتبط می شود که اگر مجموعه ارائه دهنده وب سایت خود را با اعتماد انتخاب کرده اید و اگر در زمره کسانی هستید که خود به برنامه نویسی و طراحی وب سایت اشتغال دارند ، به وب سایت خود اجازه دهید تا ارزش های وجودی خود را ثابت کند . طی زمان ، به شما نشان خواهد داد که مسیر را درست آمده اید یا نه . این بازه زمانی در حد اقل مقدار ، یک سال است . صبر کنید تا عمر سایت شما دست کم یک سال شود و سپس با نتایج حاصل از یک سال حضور در عرصه وب در دنیای مجازی ، سراغ ارزیابی آن بروید . پس از گذشت بازه زمانی اینچنینی ، دست ذهن شما برای قضاوت و صدور حکم درباره یک وب سایت ، باز خواهد بود . در این زمان ، سایت با فراز و فرودهایی مواجه می شود که آنالیز آن ها و بررسی بک لینک های ماندگار ، نشان دهنده عیار عملکردی وب سایت است . بر پایه چنین استدلالاتی است که دعوت می کنیم تا به وب سایت در طول زمان نمره داد . مجدداً یادآور می شویم که بازدهی وب سایت ، در طول زمان نمایان می شود و یک اتفاق لحظه ای و آنی نیست .
چندی پیش گوگل به منظور مقابله با خرید و فروش بک لینک ، از به روز رسانی رتبه صفحات خودداری کرد . این یعنی گوگل به سمت پاکسازی اینترنت در حرکت است . این یعنی گوگل که زمانی به صورت مستمر نسبت به به روز رسانی پیج رنک ها اهتمام داشت ، نشان داد که می تواند استاندارد های خود را دستخوش تغییر کند و یا به مقابله با پدیده فروش و خرید بک لینک بپردازد .
بر پایه تمام آنچه گفته شد ، نتیجه آن که بهتر است بر رشد منظقی و معقول سایت اتکا کرد تا این که به روش های با بازدهی مقطعی روی آورد . خرید بک لینک یکی از روش های با ریسک بالا برای وب سایت به لحاظ اثربخشی است که در صورتی که بدون رعایت پیشفرض های فوق الذکر انجام شود ، فرجام خوشی برای سایت به همراه نخواهد داشت . فراهم کردن تمام شرایطی که ذکر شد ، بسیار دشوار است و در صورت آماده سازی تمام این شرایط ، باید از خیر مبالغ مالی زیادی گذشت . تنها تصور کنید که خروجی رتبه وب سایت به دلیل عدم سایر پارامترهای تاثیرگذار بر سئو که تعدادشان هم کم نیست و آگاهی کامل و صد درصدی هم ار آن ها وجود ندارد ، آن چیزی نشود که مورد انتظار بوده است ، آن وقت همه اندوخته زمانی ، مالی ، فنی و سابقه ای یک وب سایت بر باد خواهد رفت .
از شما سپاسگزاریم که این مقاله را با صرف زمان گرانمایه خود تا انتها مطالعه کردید . خواهشمند است چنانچه می توان با افزودن مواردی به این مقاله طراحی سایت در راستای غنای بیشتر آن گام برداشت ، حتماً مورد مد نظر را با ما در میان بگزارید .
© تمامی حقوق مادی و معنوی این وبگاه برای داده پردازان زانتٌکس حفوظ است.