الگوریتم پیج لایوت گوگل
الگوریتم پیج لایوت گوگل

الگوریتم گوگل پیج لایوت را در انگلیسی به شکل page layout google algorithm می نویسند . شاید با کمی بخشش بتوان معادل فارسی پیج لایوت را طرح صفحه نامید . یعنی الگوریتم طرح صفحه گوگل .

اما بپردازیم به ویژگی های کارکردی الگوریتم پیج لِیوت گوگل . این الگوریتم به بررسی محتوای صفحه می پردازد . اما نه به محتوای متنی بلکه محتوای عکس و تبلیغات و پاپ آپ و مواردی که اسباب مزاحمت دیداری و مصرفی برای کاربر دارند را مورد بررسی قرار می دهد . الگوریتم پیج لایوت گوگل ، می خواهد خیالش راحت شود که هیچکدام از موارد مذکور و مشابه آن ها در صفحات وب سایت ها وجود نداشته باشد .

این که از مزاحمت دیداری صحبت می کنیم ، رایج ترین انواع آن را می توان در تبلیغات جستجو کرد . اگر به حافظه خود رجوع کنید ، به احتمال بسیار زیاد شما هم از این وب سایت ها دیده اید که با بازی زیاد نور و حرکت مکرر متن ها ، سعی در جلب توجه مخاطب به بخشی از صفحه دارند یا در اشکال دیگر تبلیغات آزار دهنده ، در اواسط متون ، به یک باره یک نوار یا عکس تبلیغاتی پر جنب و جوش قرار داده اند . حتی به این فهرست می توان تبلیغات کنار صفحه که دکمه ای برای بسته شدن ندارند و با بالا و پایین رفتن اسکرول صفحه هم از بین نمی روند را اضافه کرد . مجموعه این عوامل را که سبب فاصله گرفتن کاربر از هدف اصلی خود و محتوایی که به دنبال آن می گردد را باید دشمن شماره یک گوگل الگوریتم پیج لایوت دانست . گوگل با چنین آرایش صفحه هایی مشکل دارد و این مخالفت را در چارچوب نگهبانی الگوریتم طرح بندی صفحه ، عملیاتی می سازد .

در مجموع آنچه گفته شد ، عوامل آزار دهنده صفحات ، سبب می شوند انعظاف پذیری از صفحات یک وب سایت سلب شود و سرعت بارگزاری صفحه یا همان page loading بالا برود و این ها اصلاً در ادبیات وب پذیرفتنی نیست و در حکم ناسزاست و می توان نتیجه گرفت که این سایت ها محکوک به کاهش رتبه در نمایش نتایج جستجوگر گوگل و در پی آن کاهش بازدید کننده هستند . ذات معنا یافتن کاربردی بودن وب سایت ، داشتن مخاطب یا بازدید کننده یا دنبال کننده است . لذا چنانچه بازدید یک سایت از آن گرفته شود ، هستی آن با خطر عدم مواجه شده است . باید برای جلوگیری از سقوط رتبه سایت در موتور های جستجو ، از روش های نامبرده شده به شدت پرهیز کرد .

چنانچه نیاز دارید تا اطلاعات تکمیلی این مقاله سئو را در زمینه تاریخچه الگوریتم بدانید ، به مقاله فهرست الگوریتم های گوگل مراجعه کنید .

این که این مقاله را شایسته خواندن و صرف وقت دانسته اید برای داده پردازان زانتکس بسیار ارزشمند است . ما به کمک شما نیاز داریم تا با راهنمایی های خود در قالب انتقاد و پیشنهاد یا حتی اعلام نظر مثبت و منفی راجع به کیفیت کلی مقاله ، یاری رسان ما در زیمنه انتشار مقالات آموزشی بهینه سازی سایت باشید .