الگوریتم های گوگل
الگوریتم های گوگل

ممکن است بارها نام الگوریتم های گوگل به گوش شما خورده باشد . اما الگوریتم چیست و الگوریتم گوگل چیست ؟

در پاسخ به سوال اول باید گفت که الگوریتم که در ریاضیات واژه ای آشناتر است ، به یک مجموعه از دستورالعمل ها که با ترتیب خاصی اجرا می شوند تا گام به گام مسئله ای را حل کنند و به نتیجه ای برسند ، الگوریتم گفته می شود . مثلاً شیوه محاسبه معدل کارنامه در مدارس بر اساس یک الگوریتم به اجرا می رسد . الگوریتم ها ورودی می پذیرند و دست کم یک خروجی خواهند داشت . قواعد الگوریتم ها باید شفاف و بی ابهام مطرح شود و قابل اجرا هم باشد . الگوریتم ها بی پایان نیستند و اتفاقاً لزوم وجود پایان ، از ویژگی های آن هاست و مورد دیگر آن که زمان مورد نیاز برای پایان یافتن الگوریتم ، باید کوتاه باشد .

هرچند که الگوریتم ها در علوم محاسباتی به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرند ، اما در علوم رایانه ، به این شکل ماهیت کاربری یافته اند که با دریافت ورودی و طی چند مرحله محاسبات ، خروجی مشخصی ارائه می کنند .

بر اساس تعریف بالا ، تعریف الگوریتم در گوگل چنین کانالیزه می شود که با دریافت ورودی یا همان مقادیر درخواستی کاربر در جستجو یا محتوای ارائه شده از سوی وب سایت ها ، مراحلی از پردازش روی داده ها صورت می گیرد و خروجی در قالب نتایج جستجو یا رتبه بندی صفحات وب سایت ، به کاربر نمایش داده می شود .

الگوریتم های گوگل به این شکل هوشمندند که مجموعه ابزار های به کار گرفته شده توسط گوگل ، می دانند که در فرایند عملکردشان ، اولاً چه مراحلی وجود دارد و هر مرحله دارای چه ویژگی هایی است . دوم این که به چه شکل باید با این مراحل روبرو شد و تکلیف در برابر آن ها چیست . سوم این که قرار است به چه چیزی دست یافت . در بیانی خلاصه می توان گفت الگوریتم گوگل ، از حالت اولیه با عمل طبق دستورالعمل ها ، به حالت پایانی می رسد .

در هر الگوریتم به مفهوم عام و در هر الگوریتم گوگل به شکل خاص ، تعریف متغیر ها و مراحل ، بسیار دارای اهمیت است ؛ زیرا الگوریتم باید بداند که روی چه متغیرهایی ، چه تغییراتی اعمال کند و نتیجه را در قالب چه پارامترهایی نشان دهد . گمان می رود با پاراگراف فعلی ، این فهم حاصل شده باشد که گوگل برای نمایش نتایج و رتبه بندی صفحات وب سایت ها ، قواعد دستوری خاصی در نظر گرفته و با اعمال اقدامات و محاسبات روی آن ها ، خروجی هایی نمایش می دهد یا رتبه بندی می کند .

ما در این مقاله از کلیات الگوریتم صحبت کردیم و همچنین از کلیات الگوریتم های گوگل . شاید شما هم با نام های اختصاصی الگوریتم های گوگل آشنا باشید . الگوریتم هایی مانندالگوریتم کافئین گوگل ( caffeine google algorithm ) ، الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل ( humming bird google algorithm ) ، الگوریتم پاندا گوگل ( panda google algorithm ) ، الگوریتم پنگوئن گوگل ( penguin google algorithm ) و الگوریتم کبوتر گوگل ( pigeon google algorithm ) . آنچه ذکر شد نام تعدادی از الگوریتم های گوگل است . از شما دعوت می شود تا در وب سایت زانتکس ، به مقالاتی که با شرح کامل به این موضوعات به شکل اختصاصی پرداخته اند ، مراجعه کرده و مقالات تفصیلی سئو را مطالعه فرمایید .

پذیرای نظرات شما در راستای بهبود مقالات طراحی سایت زانتکس ، از طریق پل های ارتباطی موجود در بخش تماس با ما هستیم .