اطلاعات مفید

راهکار های سازمانی مبتنی بر طراحی وب سایت

توسط: admin در 18-03-1395, 12:50
هدف داده پردازان زانتکس از ایجاد این بخش در طراحی سایت خود ، آشنا کردن هرچه بیشتر صاحبان مشاغل با چگونگی ایفای نقش وب سایت در کسب و کار آنهاست . ما سعی می کنیم بر پایه تجربیات موفق و مورد آزمون قرار گرفته پروژه های طراحی سایت در مشاغل گوناگون ، خلاصه ای از مهمترین و پررنگ ترین ویژگی هایی که طراحی سایت حرفه ای می تواند به یک شغل هدیه کند را بیان کنیم .

تجارت الکترونیک

توسط: admin در 18-03-1395, 12:49
شاید زمانی امکان معرفی کالا یا خدمات از طریق یک حجره کوچک یا دکان وجود داشت و برای کسب درآمد کافی بود . اما واقع امر این است که در روزگار کنونی ، بسنده کردن به این حد و حدود ، اساساً امکان پذیر نیست . در زمانه ما ، آدم ها شیفته بهترین ها هستند . بهترین در مد ، بهترین در فناوری ، بهترین در قیمت ، بهترین در زیبایی و ... . در واقع معمولی بودن ، سلیقه بشر قرن حاضر را اقناع نمی کند ؛ چه رسد به آن که بخواهد او را مجاب به انتخاب نیز بکند . اگر می خواهیم انتخاب شویم ، اگر می خواهیم معرفی یا فروش کالا و خدمات داشته باشیم ، باید بزرگتر فکر کرد ، باید بزرگتر شد و باید بزرگ تر بود ؛ همچنین باید متفاوت بود .
هیچ چیز به اندازه حضور پررنگ در فضای وب و به طور کلی فضای مجازی نمی تواند این بزرگ شدن و متفاوت بودن را ایجاد کند . اسمی که تحت عنوان تجارت الکترونیک از آن یاد می شود . دایره شمول اسم تجارت الکترونیک بسیار بزرگ است و بالقوه می تواند شامل بسیاری از فعالیت های فعلی بازاریابی ، بازارسازی ، بازارسنجی الکترونیک و موارد دیگر باشد .
با توجه به گستردگی مفهوم تجارت الکترونیک ، کسب و کار ها و حتی افراد اقدام به گزینش چند روش از میان روشهای قابل اجرا گزینش می کنند . محدودیت هایی که ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد ، زمان و هزینه است . در واقع برای برنامه ریزی یک تجارت الکترونیک در زانتکس ، ابتدا اهدافی متناسب با خواسته مشتری مشخص می شوند . سپس نوبت به راهکارهای موجود بر بستر توانمندی ها و ابزار در دست زانتکس می رسد . پس از این هم مرحله اجرایی و ارائه گزارش عملکرد است .
خوب است بدانید تجارت الکترونیک مزیت هایی دارد که قابل چشم پوشی نیستند . اگر بخواهیم مزیت های تجارت الکترونیک را در یک لیست فهرست کنیم ، مزایای تجارت الکترونیک عبارتند از :
پیش از هر چیز ، منطبق بر گرایش عصر حاضر و ترجیح مخاطبان است .
همیشه برای معرفی محصول یا حتی فروش کالا و خدمات در دسترس هستید .
چه خواب باشید و چه بیدار ، عوامل مجازی شما در حال خدمت رسانی هستند .
شما یک ویترین به گستردگی جهان خواهید داشت و همه شما را خواهند دید .
فرصت مقایسه برای مخاطبان شما فراهم است و از این رو به مشتریان احتمالی خود پیش از آن که آن ها را ببینید احترام گزاشته اید .
می توانید در میان رقبا برای خود مزیت رقابتی ایجاد کنید .
می توانید گزینه های پرداختی متنوعی را در برابر مشتری قرار دهید .
می توانید پروژه های وفاداری مشتریان را به بهترین شکل اجرا کنید ؛ مواردی مانند بن تخفیف یا اعتبار هدیه .
امکان ایجاد بانک اطلاعاتی از مخاطبین وجود دارد .
امکان تجزیه و تحلیل رفتار و تمایلات مخاطب بر اساس حضور در صفحات سایت یا بخش های دیگری که به صورت هدفمند از جانب شما نشانه گذاری شده اند وجود دارد .
از هدر رفت منابع سازمانی مانند زمان و هزینه جلوگیری می کنید .
امکان پشتیبانی و تایید کد پشتیبانی محصولات به راحتی فراهم می شود .
ساعت ها می توان درباره مزیت های الکترونیکی کردن تجارت صحبت کرد اما ما به ذکر موارد مطرح شده بسنده می کنیم .
اما دو نکته مهم . یکی این که عده ای تصور می کنند با بردن کسب و کارشان به سمت الکترونیکی شدن ، باید حضور فیزیکی ارائه حضوری محصول یا خدمت را کنار بگذارند . در صورتی که چنین نیست و هدف از نوسازی کسب و کار ها در زمینه الکترونیک محور شدن ، افزایش فروش ، افزایش کیفیت و افزایش در دسترس بودن است . در واقع تجارت الکترونیک ، تقویت کننده ، بهبود دهنده و مکل روش های سنتی تجارت است . نکته مهم دیگر این که در گفتگو با صاحبان کسب و کار ها ، متوجه این موضوع شده ایم که عده ای از این افراد ، نگران هستند که با حرکت به سمت روش های نوین فروش ، تجارت الکترونیک و فروش محصول از طریق اینترنت ، باید با چند تن از کارکنان خود خداحافظ کنند یا به عبارتی آن ها را اخراج کنند چرا که ممکن است دیگر نیازی به آن ها نباشد . اما فراموش نکنیم که همیشه احتمال دارد فکر های بهتری هم در مسیر تصمیم سازی ما قرار بگیرند ؛ به طور خاص درباره این موضوع باید گفت که نگرانی ای از این بابت وجود ندارد زیرا می توان تنها با چند تغییر کوچک در چارت سازمانی و بازنگری در شرح وظایف سابق و تطبیق با نظم جدید تجارت الکترونیک ، فضاهایی از کسب و کار را با شرح وظایق معین بازتعریف کرد . چه بسا با رفتن به سمت تجارت الکترونیک ، فرصتی فراهم شود که بتوان یک کسب و کار را توسعه داد و حتی به منابع انسانی بیشتری نیاز پیدا کرد .
به عنوان جملات پایانی در این گفتار ، به صورت کلی گفته می شود که مهمترین محورهای تجارت الکترونیک عبارتند از طراحی سایت حرفه ای منطبق بر استانداردهای نوین بین المللی ، حضور فعال ، موثر و هماهنگ در شبکه های اجتماعی ، تبلیغات متنی و تصویری ثابت یا متحرک ، دائمی یا موقتی در نرم افزار های موبایلی ، سایت های پر بازدید و نشریات الکترونیک ، تبلیغات مبتنی بر نامه الکترونیک و پیام کوتاه .
قیمت این خدمات بر اساس خواسته مشتری و پس از تشکیل جلسه تعیین خواهد شد .
این را هم فراموش نکنید که تولید محتوای ارزشمند و کارآمد در کنار حضور متمایز کننده با رقبا در فضای مجازی ، از شما بنایی مستحکم و بسار با ثبات در زمین نا آرام رقابت های تجاری کسب و کار شما خواهد ساخت .
اگر برای ورود به سرزمین تجارت الکترونیک آماده اید و قصد دارید جاودانه ای بی تکرار در عرصه فعالیتی خود باشید ، همین حالا با تماس با کارشناسان داده پردازان زانتکس ، این فرصت طلایی را از خود دریغ نکنید .